Ukens bloggemannsgris: Peter Andrej

Selv om jeg nå har lest rørende innlegg om ytringsfrihet, mannsundertrykking og mobbing siden sist jeg postet et mannsgrisinnlegg gir jeg meg ikke. Jeg vil få utallige muligheter fremover i denne spalten til å møte kritikken fra alle de stakkars mennene som ble dypt såret og opprørt over at jeg kunne gå til angrep på den intelligente yndlingshobbyen deres: Nemlig pene damer og sikling. Selvsagt liker de at rødstrømper som meg blir sinte for det også, fordi det både gir dem mulighet til å snakke om stygge Ottardamer og å kjempe for sin rett til å være menn.

Ukas kandidat har gitt seg selv, og her snakker vi om en kar som er så testesteronforgiftet at jeg faktisk har blitt litt smådårlig hver gang jeg har lest bloggen hans. Jeg forstår godt hvorfor forrige ukes kandidat ikke ønsker å bli plassert i samme bås som Peter Andrej og Lord X’ beskrivelse av ham som “han som sitter oppe i rorbua si og spyr ut tull og tøys med et kvinnesyn vi kvittet oss med på 30tallet sør for polarsirkelen” er glimrende treffsikkert. Der lorden er morsom og intelligent er ukens kandidat en manngris med langt dypere røtter i misogynien.

Da jeg skrev forrige ukes innlegg var Peter Andrej raskt ute med å med å skrive motinnlegget ” Mobbing av gutter liksom greit nå, Mihoe?” hvor han prøver å forsvare seg mot min feministiske dobbeltmoral og benekter at han skriver om damer fordi han skal tjene penger på det. At jeg har hevdet at mannsgrisene poster bilder av damer for å tjene penger på det faller på sin egen urimelighet, det er ikke så mye å tjene på disse usmakelige reklamelinkene. Derimot har Peter Andrej selv innrømmet at kjendisdamene generer de aller fleste treffene hans. Så jeg er så slem at jeg nekter å tro på at han ikke gjør det for å få flere treff.

Under kategoriene ukens kvinne og glemte babes har han postet 36 bilder siden 28. mars (som så vidt jeg kan se var tidspunktet han startet med dette), noe som gir et gjennomsnitt på 3,5 damer i uken. Innleggene burde altså heller vært kalt annenhverdag-kvinne fremfor ukens kvinne, men Peter Andrej gir oss en forklaring på fenomenet her: ”Lik det eller ikke, av alle kategorier her på Peterandrej, så er kategorien Ukens kvinne den soleklart mest populære. Denne kategorien står for minst 80 % av besøket. Det er egentlig synd, fordi det viser jo bare at nettet egentlig bare er et greit sted å hente porno og bilder av pene damer. En utvikling jeg ikke støtter, men selvsagt er nødt til å følge. Derfor: flere ukens kvinne hver uke.” Han støtter det ikke, men gjør det likevel… hm… En slik holdning kan vel mildt sagt karakteriseres som balleløs.

Når han anklager meg for å mobbe menn tror jeg ikke han helt har skjønt hva mobbing er. Mobbing defineres slik: ”Det er mobbing når en person gjentatte ganger og over tid utsettes for negative handlinger. Dette kan dreie seg om trakassering, plaging, utfrysing, sårende erting o.l. Det er typisk for situasjonen at offeret ikke er i stand til å forsvare seg. Dersom partene som står mot hverandre er like sterke eller det handler om enkeltstående episoder, defineres det ikke som mobbing.”. Siden jeg utelukkende har tenkt til å ta for meg disse mennene i enkeltstående blogginnlegg og jeg anser oss som likestilte parter kan det ikke omtales som det.

Den feministiske dobbelmoralen min dreier seg så vidt jeg forstår Peter Andrej om at feminister mener det er greit å kalle menn ”mannsgriser og jetrunkere”, mens det er diskriminerende når menn sier at damer er pene. Nok en gang skurrer logikken. Hadde jeg sagt at alle menn var mannsgriser hadde det vært diskriminerende, så langt har jeg bare benevnt to individuelle menn som det. Det som er diskriminerende er at Peter Andrej annenhver dag forteller oss at det som betyr noe er at kvinner er pene. Han sier selv at ukens kvinne må se bra ut, og at de andre tingene som gjør disse kvinnene mer eller mindre kjente (varierer fra væroppleser til glamourmodell) ikke er så viktige. Ukens kvinne kunne altså aldri vært en uattraktiv dame som var veldig flink til det hun drev med. Det viktige er at de ”får testosteronet i testiklene til å boble over”. I kategorien Ukens mann vurderes menn ut ifra prestasjonene sine og ikke utseende overhode, det er altså forskjellige kritterier. Det som er diskriminerende er at utseende faktisk er noe du er født med, mens det du gjør ut av deg selv og evnene dine baserer seg på arbeid og innsats. Kvinner vurderes ut ifra noe de ikke selv har valgt, mens menn verdsettes for evner og talenter som de selv har råderett over.

For øvrig kan det nevnes at Peter Andrej selv beskriver kjønnet sitt på følgende måte: ”En mann . Mannen. Flere menn. Alle grisene. Bøyningen er helt korrekt, hvis du lurte. Menn er i utgangspunktet griser. Alle sammen, til alle døgnets tider, alltid. Dette er sannheten alle menn vet om, men ingen kvinner er blitt fortalt”. Så når han anklager meg for å kaste stein i glasshus ved å diskriminere menn er det ikke akkurat med den største troverdighet.

Når det gjelder misogynien hans kommer denne sterkest til uttrykk når han prøver å være morsom og skal beskrive hva det er å være en dame. Damer er nemlig mest opptatt av shopping, dårlige såpeserier og er elendige til å kjøre bil. Dessuten oppfører de seg tåpelig på byen, ligger døde i sengen under sex og halve kunsten med å være ”kjerring” er å være lidenskapelig opptatt av uvesentligheter. Historien om kompisens kjøp av en russisk hore har som moral at det er viktig å prute ned prisen og å finne en pen dame. Andre ville kanskje prøvd å overbevise vennen sin om at selve kjøpet i utgangspunktet ikke var en god idé.

Peter Andrej mener at menn må få være menn og at det å betrakte kvinner som han gjør er en viktig del av det som karakteriserer enn mann. Det er ikke annet enn trist på mannens vegne og jeg synes det er rart at ikke flere menn har reagert som Vegard Olsen gjorde. Når en samlet flokk mannlige bloggere (med hederlige untak) kjemper for retten til å poste bilder av damer kjemper de også for å opprettholde bildet av mannen som styrt av kjønnsorganet sitt (og kanskje ikke så rent lite dum heller).

Saccarina tipset meg om følgende debattinnlegg som kan være verdt å lese for de som ønsker å se nærmere på hva det er å være mann og hvorfor dameblogging synes latterlig både fra kvinnens og mannens ståsted.

39 mener noe om “Ukens bloggemannsgris: Peter Andrej”

  1. 16 June, 2006 12:08

    Du er den soleklare vinneren av enhver debatt som måtte oppstå i kjølvannet av dette innlegget. Sånn er det bare med den saken.

  2. Rambukk sa :
    16 June, 2006 12:26

    Denne bøtteknotten av en ballefri wannabe showoff stiller i en noe annen kategori, ja. Mellom linjene tyter det ut ganske så snevre, lite smarte og kyniske holdninger. Det som likevel preger denne klovnen, “hvis navn skal være unevnt”, er den totale mangelen på holdninger. For å si det sånn..

    Selvfølgelig må han få lov til å bruke bloggen sin til det han måtte ønske (innenfor lovens grenser). Rambukk er ikke tilhenger av sensur. Det skremmende er at han faktisk genererer mye trafikk med oppgulpet sitt. (Hvilket for såvidt både Mihoe og vi som kommenterer bidrar til…)

  3. Rambukk sa :
    16 June, 2006 12:30

    Ellers…

    Drømmeintervjuet: Mihoe intervjuer Peter Andrej for Sonitus!

    That would have been cases, that!

  4. alliene sa :
    16 June, 2006 12:34

    *klappklappklapp*

    Det eneste jeg har å utsette på innlegget all gratisreklamen for en særdeles lite leseverdig blogg. Men for all del, jeg innser nødvendigheten av linker og dokumentasjon i denne sammenheng.

    Etter ett eneste storøyd og vantro besøk på den bloggen har jeg ingen – INGEN – problemer med å ikke bidra til mer trafikk. Det er også det eneste som nytter, enten det gjelder sjekkheftejournalistikk, spekulativ “journalistikk” eller dårlige blogger. BOIKOTT!

  5. Lise sa :
    16 June, 2006 12:36

    Enig med Rambukk. Vi genererer bare mer trafikk til han, og det fortjener han virkelig ikke.
    Det er IKKE slik gjennomsnittsmannen er, men mer et resultat av menn oppvokst på bægda med mamma som syr digre airbager under armene på dem. Slikt blir det tusseladder av.
    Jeg levde 12 år av mitt liv med en prototype av denne mannesorten. Han synes kvinnens plass var på kjøkkenet, hans jobb var viktigere enn min, han var i mot at jeg videreutdannet meg, at jeg brukte penger på trening og at han måtte være barnevakt (for eget barn!).
    Dette er leeenge siden, og han lever nå alene, men har hyppige turer til Filipinene og mange venner med kjøpekone som er halve alderen. *Gremmes*

  6. 16 June, 2006 12:51

    … men jeg synes det er litt urettferdig å kritisere Peter for å være misogyn fordi at han skriver at kvinner “ligger døde i sengen under sex”. Han uttaler seg sikkert av erfaring, og det bør man ha forståelse for!

  7. Lise sa :
    16 June, 2006 12:53

    Lasse – det er generaliseringen av kvinner han kritiseres for. En erfaring er greit, men å si at alle kvinner ligger døde i sengen er som å si at alle menn kommer for fort.

  8. Iversen sa :
    16 June, 2006 13:11

    Lise: Selv om det er åpenbart at alle prøver å være mest mulig svarthvitte her: Jeg TROR det var Peterandrej Lasse gjorde narr av. :p

    For ordens skyld: Denne kommentaren betyr IKKE at jeg er uenig eller enig i innlegget eller noens kommentarer.

  9. Fjordfitte sa :
    16 June, 2006 13:28

    Dette var meget tilfredsstillende lesning! Det er riktig nok leit å tenke på at du har måttet gå så dypt inn i Peter Andrejs triste univers, men det var jo et nobelt offer fra din side.

    Jeg har én innvending: du mener du og Peter Andrej er likestilte parter. Det kan ikke være riktig. Du er etter alt å dømme ressurssterk og intelligent, og bloggen din er velskrevet og briljant. Så hvordan kan du innbille deg at dere er likestilte parter???

    Til slutt: takk for bonus-opplysningen om at alle som må ha sex med Peter Andrej ligger døde i senga. I wonder why.

  10. trond sa :
    16 June, 2006 13:31

    Kanskje PeterAndrej bare har dårlige erfaringer med damer… så langt? Hviket kanskje ikke er så rart, dersom han bor langt fra allfarvei… ikke noe galt i det, men dersom “kvaliteten” på kvinnene i utkanstrøk er analog med mennene der, kan man jo tenke seg.
    Men nå er jo blogosfæren stort sett befolket av mennesker hvis fremste mål er å eksponere seg selv, på godt og ondt. Tror jeg legger opp snart…

  11. Sexy Sadie sa :
    16 June, 2006 13:36

    Ja, ja, bloggehelga skal nå ikke bli kjedelig den her helga heller. ;)

  12. Lise sa :
    16 June, 2006 13:48

    Iversen – sorry, men piggene var allerede ute. Nå er de trukket tilbake og jeg ser det du så:)

  13. Iversen sa :
    16 June, 2006 13:52

    Lise: Der beskrev du jo den forrige debattrunden omkring dette temaet på en veldig god måte også. :)

  14. Iversen sa :
    16 June, 2006 13:53

    Brom/Mihoe: Jeg bruker Firefox, og de lange hyperlenkene sørger for trøbbel, de takler visst ikke linjeskift. Kanskje litt fiksing må til? Eventuelt går det jo an å korte ned lenketekstene.

  15. 16 June, 2006 13:57

    Mihoe skrev:
    “Hadde jeg sagt at alle menn var mannsgriser hadde det vært diskriminerende, så langt har jeg bare benevnt to individuelle menn som det.”

    Åja, så hvis jeg kaller én -1- farget mann for “jævla nigger” så er jeg ikke diskriminerende og rasistisk på noen som helst måte? Stemmer du FrP, eller noe sånt?

    Mihoe skrev:
    “At jeg har hevdet at mannsgrisene poster bilder av damer for å tjene penger på det faller på sin egen urimelighet, det er ikke så mye å tjene på disse usmakelige reklamelinkene.”

    Hvilken verden lever du i? Er det en Ottar-konstruert verden der alle kvinner er toppledere og kulestøtere og der alle menn er lenket fast til kjøkkenet bare ikledd et minimalt forkle?

    Saksopplysning: Pornoindustrien er blant verdens aller mest innbringende. Det hadde pornoindustrien ikke vært uten kjøpere for å si det sånn.

    Mihoe skrev:
    “For øvrig kan det nevnes at Peter Andrej selv beskriver kjønnet sitt på følgende måte: ”En mann. Mannen. Flere menn. Alle grisene. Bøyningen er helt korrekt, hvis du lurte. Menn er i utgangspunktet griser. Alle sammen, til alle døgnets tider, alltid. Dette er sannheten alle menn vet om, men ingen kvinner er blitt fortalt.”. Så når han anklager meg for å kaste stein i glasshus ved å diskriminere menn er det ikke akkurat med den største troverdighet.”

    Det er sant, hvis jeg ikke har rett da. I så tilfelle er jeg bare ærlig. Hvis du tror jeg lyver har du et meget naivt syn på menn.

    Mihoe skrev:
    “Ukens kvinne kunne altså aldri vært en uattraktiv dame som var veldig flink til det hun drev med.”

    Åja, hva vet du om det?

    Mihoe skrev:
    “Historien om kompisens kjøp av en russisk hore har som moral at det er viktig å prute ned prisen og å finne en pen dame. Andre ville kanskje prøvd å overbevise vennen sin om at selve kjøpet i utgangspunktet ikke var en god idé.”

    Joda, jeg gjorde faktisk det. Da jeg ikke klarte å overbevise ham om at horer ikke er noen spesielt god idé, så gjorde jeg det beste ut av situasjonen, og hjalp ham i kjøpet. En skal huske at jeg hadde drukket over 2 liter hjemmebrent (40%), 5 øl og litt hvitvin på dette tidspunktet. Sett i lys av dette, bør jeg honnoreres for å i det hele tatt huske situasjonen.

    Mihoe skrev:
    “Ukas kandidat har gitt seg selv, og her snakker vi om en kar som er så testesteronforgiftet at jeg faktisk har blitt litt smådårlig hver gang jeg har lest bloggen hans.”

    Hvorfor leser du den da?

  16. Mihoe sa :
    16 June, 2006 14:18

    Prinsesse Lea: Takk for det :)

    Rambukk: Det er selvagt en dobbelthet i å omtale blogger du ikke liker, fordi det fører til flere treff. Imidlertid blir det litt dumt hvis en ikke kan skrive om ting en ikke liker pga det. Og det intervjuet tror jeg ikke kommer til å finne sted for å si det sånn, siden jeg nå er utnevnt intervjukoordinator har jeg fått rett til å delegere, så hvis PAJ blir aktuell er det nok Hjorthen som får ta seg av det.

    Allienne : Takk for klapping og fullstendig enig :)

    Lise: Det er godt å vite at gjennomsnittsmannen langt fra er slik, og derfor blir jeg ekstra irritert når enkelte prøver å fremstille det som om det er sånn alle menn er :)

    Lasse: Jeg lurte faktisk på å skrive noen trøstende ord til PAJ pga dette…

  17. 16 June, 2006 14:22

    Mihoe denger livskiten ut av de furtne menn, som nå har brukt en uke på å komme seg fra sist runde.

    Denne driver hun verbal grisebanking av et enda mindre velartikulert offer.

    De skadeskutte gutta blir sikkert enda mer furtne, og avdekker
    ufrvillige enda flere kjedelige fakta om seg selv.

    Men går verden noe videre, Mihoe?

    Skjer ikke det samme som med FrP?

    Bank dem enda lenger ned og du vet for sikkert at de
    ser på seg selv som martyrer.

  18. Mihoe sa :
    16 June, 2006 14:26

    Iversen: He he – du er fritatt :)

    Fjordfitte: Det måtte til og det var ikke behagelig. Forøvrig takker jeg rødmende for rosende ord :)

    Trond: Det er selvsagt en mulighet, og da jeg tror menn får de kvinnene de til enhver tid fortjener er det kanskje noe i det.

    Sexy Sadie: Jeg tror nok det blir særdeles mye roligere enn forrige helg :)

    Iversen: Må ikke du bli så teknisk avansert og komme her å rote til ting.

  19. Iskwew sa :
    16 June, 2006 14:43

    Bra du ikke ga deg med den forrige, selv om du fikk übermye pepper. Mer innsiktsfulle (muligens) kommentarer utpå kvelden.

  20. Mihoe sa :
    16 June, 2006 14:47

    Peter Andrej: Så du mener seriøst at jeg diskriminerer deg når jeg kaller deg mannsgris? Du er ikke diskriminerende hvis du sier jælva nigger, men du er helt klart rasist, og at det skulle gjøre meg til frp’er er langt over min fatteevne. Du diskriminerer hvis du sier at alle afrikanere er noen jævla niggere som bare er ute etter overbefolke verden og ta pengene våre.

    Når det gjelder hvilken verden i tror jeg ikke du kan ha skjønt helt hva jeg mente. Det jeg mente var at ingen jeg kjenner som har reklame på bloggen sin bader i champagne og russisk kaviar. Hva dette har med ottarverden hvor alle kvinner er toppledere å gjøre vet du kanskje ikke selv heller? Jeg klarer ihvertfall ikke å se linken. Når det er sagt hadde jeg ikke fått bli med i Ottar om jeg så ville. Og jeg er fullstendig klar over at pornoindustrien er svært innbringende og har mange kjøpere, men så vidt jeg ser har jeg ikke sagt et eneste ord om pornoindustrien her.

    Dernest: På den ene siden sier du at jeg diskriminerer deg når jeg kaller deg en gris, mens jeg på den andre er naiv hvis jeg nekter å innse at alle menn er det. Nok en gang tror jeg ikke du har tenkt helt igjennom hva du sier, og jeg tror også en god del menn vil betakke seg for akkurat den betegnelsen.

    Når det gjelder en uattraktiv kvinne ville det brudt med konseptet, men du har helt rett i at jeg ikke kan vite om du noen gang kommer til å gjøre det.

    Å skryte av at du hadde drukket 2 liter hjembrent på horeinnkjøpstidspunktet vet jeg ikke akkurat om formilder det faktum at du ble med kompisen din inn og forhandlet for ham.

    Hvorfor jeg leser den? Vel – jeg har lest ganske mye i den i forbindelse med dette innlegget, men jeg kommer ikke til å fortsette med det for å si det sånn.

  21. Mihoe sa :
    16 June, 2006 14:49

    Sindre: Var det en pingback eller en kommentar? Skjønte ikke helt.

    Iskwew: Ukrutt forgår ikke så lett og det er jo typer som PAJ jeg egentlig har siktet meg inn mot fra første stund :)

  22. Iskwew sa :
    16 June, 2006 14:52

    Det kan jeg skjønne, Mihoe, etter litt smuglesing i uken som gikk :o)

  23. Tollefsen sa :
    16 June, 2006 15:16

    Det var ment som en kommentar.

  24. Mihoe sa :
    16 June, 2006 15:24

    Iskwew: Det er bra med luringer :)

    Tollefsen: Beklager, ble litt forvirret av overskriften. Det er godt mulig at de ender opp med å se på seg selv som martyrer, men samtidig vet jeg heller ikke om det tjener noen å prøve å fortie verken frp eller andre :)

  25. Vaktmesterinnen sa :
    16 June, 2006 16:00

    PA faller for sin egen urimelighet. Dette er gøy!!:D

  26. Brom sa :
    16 June, 2006 18:47

    Dette er så treffsikkert og smellbonbon at kun applaus er på sin plass :-D

    Jeg stusser nokså ofte over såkalte mannemenn som mener de sitter på den eneste sannheten om hva og hvem vi menn er. Da må jeg riste litt på hodet, sukke litt tungt, og bli litt bekymret på mannemennenes bekostning. Men det går fort over :-)

  27. Hjorthen sa :
    16 June, 2006 22:48

    Nå har vi jo et par ganger plukket innlegg fra PAJ til Sonitus, sånn bare for å vise at vi ikke er fordomsfulle eller noe sånt, men jeg understreker klart og tydelig at den som eventuelt nominerer PAJ til å bli intervjuet nok må være forberedt på å gjøre intervjuet sjøl!

  28. Iversen sa :
    16 June, 2006 23:22

    Hjorthen: Nå er det jo slik at den poltiske venstresiden har vært ganske overrepresentert på Sonitus-intervjuene sålangt, så PAJ blir nok nominert før eller siden. ;) For øvrig syns jeg kanskje det er litt råttent av Sonitus å boikotte enkelte på den måten, jeg trodde dere skulle prøve å være litt uavhengige? Nok en gang uttaler jeg meg på prinsipielt grunnlag, bare for å ha det sagt.

  29. 17 June, 2006 0:06

    Hjorten skrev:
    “Nå har vi jo et par ganger plukket innlegg fra PAJ til Sonitus, sånn bare for å vise at vi ikke er fordomsfulle eller noe sånt, men jeg understreker klart og tydelig at den som eventuelt nominerer PAJ til å bli intervjuet nok må være forberedt på å gjøre intervjuet sjøl!”

    Er det turen nordover du tenker på? Slapp av, i juli er det faktisk varmegrader ihvertfall et par dager, så det går nok bra skal du se. En annen ting er jo om jeg eventuelt hadde latt meg intervjue.

  30. 17 June, 2006 3:13

    tør hu? tør hu?
    Selvfølgelig tør hu. Hva er det for et spørsmål?
    SÅ kunne en selvfølgelig ønske seg at peterandrej ikke gikk i sånn en sjølvforsvarsposisjon men heller diskuterte og drøfta ordentlig.
    eller vent…
    høhøhø…

  31. Hjorthen sa :
    17 June, 2006 4:09

    Slapp av Ivers, vi prøver å være så uavhengige vi bare kan og hvis noen nominerer PAJ så blir det nok intervju. (Så sant han ikke gjør seg kostbar da)

    Jeg prøvde bare å parere den kjepphøye Mihoes forsøk på å trumfe sin nye rolle som intervjukoordinator igjennom på en morsom måte. (Men det kan jo diskuteres hvor vellykket den var)

    PAJ: Vel, reisebudsjettet til Sonitus er foreløpig ikke så mye å skryte av. (Vi er nemlig ikke så gode på å tjene penger) Vi prøver heller å rendyrke den nye sjangeren MSN-intervjuet fra tid til annen. Det funker som bare det!

  32. Mihoe sa :
    17 June, 2006 12:18

    Vaktmesterinnen: Ikke sant? Jeg liker gøy!

    Brom: Takk! Og jeg er redd for at det er mannemennene som taper til slutt :)

    Ivers og Hjorthen: Siden det er en stafett vil det jo bli slik at venstrebloggere anbefaler venstrebloggere,så jeg tror ikke Sonitus kan anklages for å være partiske på noen måte. Og blir Paj utropt som neste kandidat skal vi ikke boikotte det på noen som helst måte. Og jeg syns det er litt dårlig gjort å oponere mot min makt og inflytelse her Hjorthen.

    Elvis: Selvsagt tør jeg! Jeg gir meg ikke så lett. Og ja…jeg har ambisjoner om å forholde meg mer intelligent og rasjonelt til dette en motparten…thi hi. Og jeg gleder meg selvsagt også over at PAJ ikke evner å tenke før han blir sint i kommentarfeltet mitt :D

  33. Drusilla sa :
    17 June, 2006 13:57

    Dette var bra, Mihoe. Nå er det jo sånn at PAJ på ingen måte er av de verste. Har akkurat lest kommentartråden til debattsaken på db du linker til og det er så mye hat! Det er til å bli dårlig av. Og det er fristende å lulle seg inn i sin egen verden med fine folk. Men de er der fortsatt og verden går jaffal ikke videre om ingen orker pirke i materien. Go Mihoe!

  34. Mihoe sa :
    17 June, 2006 14:26

    Drusilla: Takk for det! Og jeg er fullstendig enig, av og til er det nødvendig å være bestemt og si i fra om ting en ikke liker, selv om det har en bakside en ikke liker.

    :)

  35. 17 June, 2006 17:04

    [...] Mihoe fortsetter sin kamp mot bloggsfærens mannsgriser og valgte denne gang et opplagt og enkelt bytte. I etterkant av sist ukes kåring av LoRdx ble vi grusomme bloggemenn anklaget for å storme ut fra all verdens kriker og kroker for å forsvare mannssjåvinisme. Denne gangen vil reaksjonen utebli, ikke fordi vi er rystet til taushet av overveldende argumentasjon fra motparten, men fordi Mihoe etter alt å dømme har truffet spikeren på hodet. Alt innhold i peterandrej dått kåmm er sjåvinistisk, umodent og ensformig. Forsøkene på å besvare Mihoes innlegg ender opp som svake nødsignal fra en sjark på veg ned i dypet med både mann og mus. [...]

  36. 18 June, 2006 18:53

    [...] Problemet til Mihoe er at hun leter etter en mann som ikke finnes. En mann som ikke objektiviserer kvinner, en mann som synes det er givende å ha en sju timers samtale om følelser, en mann som forstår henne. En slik mann finnes ikke. [...]

  37. 18 June, 2006 20:06

    Mihoe er en dyktig debattant. Hun har ordet i sin makt og skriver i denne serien om ting som er “politisk korrekt” – et uttrykk jeg for øvrig er svært lite begeistret for.

    Men – og det er et stort men, vi kan ikke underslå at det er forskjeller mellom kjønnene. Det har det alltid vært og vil alltid være det.

    Så jeg vet ikke hva dere kvinner ser etter sånn rent kroppslig hos menn. Noen ser sannsynligvis på muskler, andre på rumper. Noen ser på øynene eller smilet. Det er vel ikke veldig vanskelig å se at det er akkurat det samme menn gjør?

    Forskjellen er bare at menn – i allefall mange menn – har en mye mer direkte måte å beundre kvinnen på. Man kan si hva man vil om, like eller ikke like, at menn ser på bilder av halvnakne damer. Jeg garanterer at mitt kvinneideal er helt anderledes enn Peterandrej sitt. Men slik er det.

    Vi menn kommer alltid til å beundre kvinnen. Og det tror jeg at kvinnene også skal være glade for. Jeg ser ikke det helt store problemet med Kjendisrumpe Fredag. Se på det som en hyllest til det vakre kjønn. Det er det det er.

  38. Baard A sa :
    21 June, 2006 15:00

    Peterandrej skrev:
    “En skal huske at jeg hadde drukket over 2 liter hjemmebrent (40%), 5 øl og litt hvitvin på dette tidspunktet. Sett i lys av dette, bør jeg honnoreres for å i det hele tatt huske situasjonen.”

    Jeg er imponert..! Ganske enkelt.. Kun 2 liter hjemmebrent med 40%.. Tenker på Andrés blogg om dette å konsumere enorme mengder alkohol og trangen til å skryte av det.. Hva er vitsen..?

  39. 30 July, 2006 1:11

    [...] En skal jo også huske på at slagordet “Norges mest forhatte blogg” ikke på noen måte er tatt rett ut av løse luften. Leser du for eksempel denne posten fra Mihoe, så blir hverken jeg eller bloggen beskrevet i spesielt rosende ordlag, for å si det diplomatisk. Slike poster er nyttige for bloggen, faktisk. Hovedsaklig fordi slike poster er med på å distansere min blogg fra andre blogger. Ingen gidder å bruke tid på middelmådighet. Man bruker tid på det som enten er veldig, veldig bra – eller veldig, veldig dårlig. I Mihoes verden tilhører jeg det som er veldig, veldig dårlig. Og det er jo forsåvidt greit all den tid jeg aldri har hatt planer om å bli elsket av alle. Jeg tror ikke det er mulig å bli elsket av alle engang, med mindre man er av samme støpning som Mor Theresa eller Lady Di var. [...]

Men noe her :

NB: Som bloggeier forbeholder jeg meg retten til å slette sjikanerende eller rasistiske kommentarer. Jeg ønsker å ha høy takhøyde, men det er ikke mitt ansvar å ivareta retten til å ytre seg kortskallet og idiotisk.På grunn av spamproblemer vil ofte kommentarer som inneholder mer enn en lenke havne i moderasjonskø. Av og til svikter dette systemet så det kan være en idé å fordele lenker i flere kommentarer.

XHTML:
Du kan bruke: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>